Scurt Istoric

După evenimentele din decembrie 1989 a apărut șansa organizării învățământului particular punând în aplicare prevedrile legii 21/1924.

            În acest sens la inițiativa profesorilor Nănuți Ion, Nănuți Claudia , Chivu Mircea s-a depus la Tribunalul Județean Mehedinți  dosarul pentru înființarea Fundației „Gheorghe Țițeica”.

            Prin sentința civilă 91/14.04.1999 s-a aprobat înfințarea fundației.

            Între timp a apărut Ordonanța de Urgență 26/2000 care reglementează organizarea fundației.

            În cadrul acestei fundații care are ca scop lucrativ activități de învățământ, având ca finalitate formarea personalității umane. Scopul fundației este reprezentat de realizarea idealului educațional al școlii românești care constă în dezvoltarea liberă,  integrală și armonioasă a îndividualității umane, în formarea  personalității  autonome și creative și se intemeiază  pe tradițiile umaniste, pe valorile democrației  și pe aspirațiile societăți românești.

            Am ținut cont și de prevederile Legii 84/1995 privind învățământul particular, care este privit ca o componentă a învățământului public .

            Solicitând Ministerului Educației aprobarea pentru înființarea școlii Postliceale Sanitare „Gheorghe Țițeica” și pentru Liceul Teoretic „Șerban Cioculescu” care să fie subordonate fundației am primit prin adresa nr 38941/16.09.1999 avizul solicitat.

            Solicitarea pentru Școala Postliceală Sanitară ,,Gheorghe Țițeica”  specializările asistent medical generalist și contabilitate.

            Am primit și din partea Ministerului Sănătății avizul favorabil de înființare a școlii sanitare nr. GH/6978/12.10.1999.

            Ministerul Educației Naționale a acordat personalitatea juridică fundației și implicit a școlii prin adresa nr. 29269/01.04.1999.

            Am solicitat și avizul Direcției de Sănătate Publică Mehedinți,  a Consiliului Județean, Direcția pentru Protecția Copilului, Inspectoratului Școlar și a Prefecturii.

            Toate instituțiile au fost de acord cu înfiițarea acestor intituții de învățământ.

            Am avut și aprobarea Comitetului Local de Dezvoltare  pentru toate specializările solicitate pe parcurs.

            Am început anul școlar 1999/2000 doar cu Școala Postliceală Sanitară ,,Gheorghe Țițeica” cu un efectiv  de 170 de elevi , cellălalte specializări nu s-au realizat nefiind solicitări.

            S-a folosit planul de învățământ și programe Phare – Vet acceptete de Ministerul Educației Naționale.

            S-au recrutat  pentru predarea disciplinelor de cultură generală la 5 profesori cu gradul didactic  I și II, 17 medici și 3 asistenți medicali.

            Primul director a fost profesorul cu gradul I Dumitru Iacobescu.

            Prin hotărîrea CNEAIP nr. 76/24.02.2001 și Ordinul Ministrului nr.3756/30.04.2001 am obținut autorizația de încredere pentru specializarea asistent medical generalist și asistent medical de farmacie pentru care am depus dosarul de evaluare.

            Prin Ordinul Ministrului nr. 5638/14.11.2006 cele două specializări au fost acreditate.

            În perioada următoare am mai depus dosare și pentru alte specializări și am obținut prin adresa nr. 8/21.06.2001 avizul provizoriu de funcționare pentru specializarea cosmetician(ă), prin adresa nr. 9 / 21.06.2001  avizul provizoriu de funcționare  pentru asistent medical de radiologie,  prin adresa nr. 95/27.06.2001 pentru specializarea secretar, stenodactilograf,operator birotică, specializări nerealizate din lipsă de solicitări din partea tinerilor.

            Prin adresa nr. 98/27.06.2001 am primit aviz provizoriu de funcționare pentru specializarea asistent social și asistent medico/social  și am obținut autorizațiile de încredere nr.5085/30.09.2003 și respectiv 5437/03.12.2004 prin ordinul ministrului.

            Cele două specializări au funcționat 3 ani de zile după care Ministerul Educației Naționale a considerat oportun calificarea prin aceste specializări prin studii superioare.

Între timp Școala Postliceală Sanitară „Gheorghe Țițeica” a mai obținut autorizația seia MH nr. 0003 pentru calificarea baby sitter, autorizația  seria MH nr. 00080 pentru calificarea lucrător social , prin autorizația nr. 325/27.11.2008 pentru calificarea de infirmier, și prin autorizația seria MH nr. 00016 calificarea  inițiere în comunicarea în limba engleză.

            Toate au funcționat pe un interval scurt de timp.

            Școala a mai avut autorizație de funcționare provizorie pentru asistent medical de laboartor și asistent medical balneofiziokinetoterapie și recuperare.

            Din lipsă de solicitanți speializarea asistent medical de laborator a funcționat doar 4 ani, dar specializarea asistent medical balneofiziokinetoterapie și recuperare funcționează și azi  și este acreditată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4607/17.08.2017.

            Evoluția școlii a fost pozitivă, astăzi , școala numărând 24 de clase cu 608 elevi.

            Toți medicii, asitenții medicali, și profesorii care funcționează azi au modulul de psihopedagogie.

            Directorul școlii azi este profesorul cu gradul I Mirela Mariana Biban, un om cu calități deosebite care a reușit să închege un colectiv  de cadre didactice stabil și foarte bine pregătit profesional.

            Concursurile școlare și examenele de absolvire au demonstrat o foarte bună pregătire a absolvențiolr.

            Majoritatea și-au găsit loc de muncă în spitalele județului și a județelor limitrofe, la medicii de familie , în centrele stomatologice și în centrele de îngrijire a bătrînilor.

            O parte dintre absolvenți lucrează în spațiul european unde au ajuns în baza parteneriatelor pe care le avem cu persoane autorizate care se ocupă cu plasarea forței de muncă.

            O pregătire bună a asitenților au asigurat-o și spitalele unde au efectuat stagiile clinice cu care școala are contracte de colaborare .

            Precizăm că Școala Postliceală Sanitară ,,Gheorghe Țițeica” dispune de o bază meterială conform standardelor care asigură calitatea învățământului.